Biodata



 



يعمل الدكتور هشام سليمان اليوسف استاذ مشارك في قسم اللغة الإنجليزية وآدابها بكلية الآداب بجامعة الملك سعود. و حصل على شهادة الدكتوراه من جامعة أديليد بإستراليا. ويقوم حاليا الدكتور هشام بالتدريس والإشراف على عدد من طلاب الدراسات العليا.وقد قام الدكتور بنشر فصول في ثلاثة كتب و بعض البحوث في مجلات علمية محكمة وبعضها ضمن قاعدتي بيانات سكوبوس و آي إس آي. وتشمل اهتمامات الدكتور هشام علم اللغة الوظيفي، و تحليل الخطاب المتعدد الأشكال، وطرق بحث المعارف العلمية، القراءة والإستيعاب، أدوات تقييم دارسي اللغة الإنجليزية كلغة ثانية/أجنبية، أستخدامات التقنية في التعليم العالي، آلخ. ولدى الدكتور هشام الخبره في تدريس اللغة الإنجليزية كلغة ثانية/أجنبية لأكثر من 30 سنة



 



Hesham Suleiman Alyousef is an associate professor at the Department of English and Literature at King Saud University in Riyadh, Saudi Arabia. He received his PhD in 2014 from the University of Adelaide, Australia. Currently, Dr. Hesham teaches and supervises a number of postgraduate students. He has published three book chapters and a number of papers in refereed journals and journals listed in ISI. His research interests include systemic functional linguistics, multimodal discourse analysis, academic literacies, metadiscourse, reading comprehension research, assessment and evaluation tools for ESL/EFL students, and the use of Web 2.0 technology in higher education. Dr Hesham has over 30 years of experience in teaching ESL/EFL. Email: hesham@ksu.edu.sa


This advanced course introduces students to the different approaches to discourse analysis, the stylistic properties of different types of text genres, and the linguistic approach which...
Welcome to the Discourse Analysis (Eng 643) course. This advanced course introduces students to the different approaches to discourse analysis, the stylistic properties of different types...
—Course Aims This course aims to    (1)  Emphasise that function and semantics are the basis of human language and communicative activity;    (2)  Study language as a system operating in...
Genre constitutes the rhetorical features of a text and the semiotic communicative purpose(s) it serves. It has marveled Systemic Functional Linguistics’ (SFL) scholars as to whether it...
From the Systemic Functional Linguistics (SFL) standpoint, experiential meanings reflect our experience, perceptions, and consciousness. Research on experiential meaningmaking in tertiary...
Although negotiation via email takes place every day between students and their supervisors/lecturers, the processes underlying these negotiations have been largely neglected in research to...