Exploring Saudi Computer Science Teachers’ Conceptual Mastery Level of Computational Thinking Skills
, Alfayez, A., & Lambert, J., . 2019
The Ministry of Education in Saudi Arabia implemented a new computer science curriculum in 2008. There was speculation that many computer science teachers did not possess sufficient knowledge of computational thinking needed to teach this subject. To investigate this topic, a quantitative research study was conducted with 55 male computer science teachers in Riyadh, Saudi Arabia. Results of the study revealed that most of the computer science teachers had a low conceptual level of computational thinking, and some of the teachers had misconceptions about the exact nature of computational thinking. Findings indicated that computer science teachers did indeed need more training in what computational thinking means and how to teach this subject.
Keywords: Computer science teachers, computer science curriculum, computational thinking, and secondary schools
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على درجة تضمين معايير CSTA Grade 3-5 في كل من محتوى كتاب المهارات الرقمية للصف الخامس ابتدائي الفصل الدراسي الثاني في المملكة العربية السعودية ومحتوى كتاب تقنية…
هدفت هذه الدراسة إلى التعّرف على مستوى اتساق محتوى مناهج المهارات الرقمَّية للصف الخامس الابتدائي في المملكة العربية السعودية مع المعايير الوطنَّية لبناء مناهج التعليم العام في مجال تعلم التقنَّية…
الملخص: هدفت الدراسة إلى تقييم الفيديوهات التعليمية لقناة "عين دروس" الإلكترونية لتعرف على درجة تضمين وتوزيع وحُسن مطابقها لمعايير تصميم وإنتاج الفيديو التعليمي،…