تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
User Image

سوزان حسين حج عمر

Associate Professor

عضو هيئة تدريس

التعليم
مبنى 2، الدور الثاني، م 159
المنشورات
مقال فى مجلة
2021

Analysis of activities included in Saudi Arabian chemistry textbooks for the inclusion of argumentation-driven inquiry skills

Aldahmash, Abdulwali H. . 2021

next generation science standardsContent analysis argumentation inquiry chemistry activities

 

 This research aimed to determine the extent to which twelfth-grade chemistry textbooks and workbooks included argumentation-driven inquiry skills in their activities. For this purpose, all activities found in the twelfth grade chemistry textbooks and workbooks were analyzed using an analysis rubric. Results indicate that the inclusion of the argumentation-driven inquiry skills in the analyzed chemistry activities generally fell within argumentation-driven inquiry levels one and two. This type of inclusion favors teacher-centered learning and teaching rather than student-centered learning and teaching. Therefore, the authors recommend that these textbooks and workbooks be revised to ensure that the argumentation-driven inquiry skills that are included are directed toward student-centered learning and teaching as required by levels four and three.

نوع عمل المنشور
ورقة بحثية
مجلة/صحيفة
Studies in Educational Evaluation
مزيد من المنشورات
publications

هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى معرفة وتطبيق طلبة الماجستير بقسم المناهج وطرق التدريس في كلية التربية بجامعة الملك سعود مهارات البحث العلمي.

بواسطة سوزان حسين حج عمر, عبدالعزيز سعود العمر
2020
publications

هدف هذا البحث إلى التعرف على مستوى المشاركة الوالدية في تعليم بناتهم بالصف السادس الابتدائي وعلاقتها ببعض المتغيرات: تحصيل الطالبات في مقرر العلوم، دخل الأسرة، ،عدد أفرادها، ومستوى تعليم الوالدين…

بواسطة العمر، عبدالعزيز بن سعود, حج عمر، سوزان بنت حسين
2018